Mijn Florijn

zaterdag, oktober 07, 2006

10 ABN in de lucht

Zoals het spreek woord zegt het is beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. Voor beleggers is dat zoiets als niet gerealiseerde winst is geen winst. Nu is mijn niet gerealiseerde winst op mijn aandelen ABN Amro redelijk aan het oplopen. Ik heb ze gekocht voor een gemiddelde prijs van 20,86 EUR en de koers lonkt nu naar de 23,50. Een stijging van 12%. Volgens sommige technische analisten is 23,50 weer iets als een weerstand .. nu weet ik niet veel van technische analyse, maar ik kan begrijpen dat er meerdere mensen zijn die ergens in het begin van de zomer zijn ingestapt net als mij zitten te denken om winst te nemen. Maar volgens mijn zelf uitgezette strategie moet ik dit niet doen. Ik koop een aandeel voor lange termijn en alleen als het meer dan 12 % daalt of meer dan 16% stijgt zal ik het verkopen. Zeker omdat die 12% van nu geen 12% netto is voor mij, de transactie kosten snoepen snel een aantal procenten van mijn marge af.
Denk dat ik toch nog maar even na die lucht blijf kijken.