Mijn Florijn

zondag, september 10, 2006

Een auto is een dure hobby

Het hebben van een auto staat gelijk aan het uitgeven van geld. Dus als je meer uitgeeft dan 'normaal', kun je de uitgaven alleen rechtvaardigen door het een hobby te noemen. Zie hier mijn typering van Spyker. Een fonds dat veel geld uitgeeft en nog geen zwarte cijfers heeft gezien. Iets dat heel normaal was in de internet hype. Goed als je een naam op de kaart wilt zetten moet je dat wel krachtig doen. Dus meedoen met de 24 uur van LeMans is een goed idee om je merk wat allure te geven. Maar een F1 team aanschaffen, dat moet een hobby zijn. En dat klopt ook, mede financier Michiel Mol heeft al meer gedaan in de F1. Nu wil Spyker aandelen uitgeven om dit te financieren... dat is helemaal niet leuk voor de huidige aandeelhouders, ook niet als er al een koper is, meneer Mol. Hoe komt die meneer Mol nu aan zijn geld, van pa en o ja uit een bedrijf dat is ontstaan tijdens de internet hype hmmm.

Spyker is me een beetje te dure hobby. Mijn eigen auto dan. Daar ben ik aan besparen door een overstap te doen naar RouteMobiel. Niet dat ik ontevreden ben over de service van de ANWB, maar de voor mijn familie ongunstige constructie die een club met zich meebrengt. Goed RouteMobiel is op alle fronten goedkoper (50 eur t.o.v. 69,50) maar het is erg scheef als je twee bestuurders hebt en 1 auto (wat bij veel families het geval is). De ANWB zegt twee gebruikers is twee leden (partner krijgt wel korting) dat is 112 eur. RouteMobiel is een verzekering en het verzekeringsobject hier is 1 auto ... 50 eur... Sorry dit verschil is te groot. Wellicht als de hobby groter wordt en er een tweede auto komt wordt het weer eens interessant wat de ANWB te bieden heeft.