Mijn Florijn

vrijdag, juni 30, 2006

Geduld is een schone zaak ... maar moeilijk

Ken je dat heb je iets nieuws wil je er graag meteen gebruiken. Zo ook mijn gevoel bij het openen van mijn account bij Alex. Iedere dag even kijken en handelen ....
Maar ik had juist met me zelf afgesproken te beleggen voor lange termijn en rustig aandoen. Komt ook nog bij dat de Beurs lekker aan het dalen was en precies omsloeg op de dag dat mijn account beschikbaar was. Dus alle in mijn hoofd gezette limieten worden niet gehaald en zijn te laag. Niet grote verschillen, maar zeker dubbeltjes hier en daar. Wat te doen: verstandig zijn en gewoon mijn kansje afwachten voor de fondsen die ik op het oog heb en wachten totdat de prijs voorbij komt die ik m'n hoofd had. Of mezelf vertellen dat ik voor lange termijn beleg dus die stijging van de afgelopen dagen doet er niet toe. Mijn handen jeuken... maar mijn verstand dicteert rust
wordt vervolgd