Mijn Florijn

zondag, juli 06, 2008

bodem vissen

Zag ik in mijn vorige post nog kleine groene sprietjes in mijn portefeuille, op dit moment is hij bloed rood. Terug bij af dus. Wat te doen .. de meeste analisten verwachten nog een verdere daling en zeggen nog even te wachten met bodem vissen. Andere wijzen op het feit dat professionele partijen voorzichtig weer aan het kopen zijn. Waar heb ik dat meer gehoord, o ja in januari … :-)
Voor de lange termijn is bij kopen best een optie voor me. De vraag voor mij is niet zozeer of we al op de bodem zitten (dat is moeilijk te voor spellen) maar als we de bodem bereiken hoe we dan verder gaan, of te wel is er een redelijke termijn dat we de toch wel grote verliezen kunnen goed maken. Of is de aangekondigde recessie lang en zal de weg naar omhoog lang duren.

Dat ik de pijn moet uitzitten is duidelijk aangezien ik weinig heb verkocht, maar bijkopen, kan betekenen dat ik nog langer moet blijven zitten.

Labels: ,