Mijn Florijn

woensdag, oktober 03, 2007

ABN AMRO Certificaat is een

k was me wat aan het orienteren om in Indonesie te gaan beleggen. Nu is direct beleggen op de beurs van Jakarta wat moeilijk, mijn internet broker (Alex) heeft nog geen aansluiting op die beurs. Zowieso is buiten Europa en Amerika het moeilijk een europese (of amerikaanse) online broker te vinden die handelt in Azie. Internaxx doet het maar verder…

De omweg om via een ADR te beleggen valt ook wat tegen, er zijn wel geteld twee indonesiache bedrijven die een ADR in amerika hebben.

Dan maar zoeken naar een tracker die de LQ45 van de JSX volgt.. hmm ook niet gevonden. Vervolgens viel mijn oog op het ABN AMRO Indonesia certificaat… Een certificaat wat is dat? De brochure doorgebladerd, nee, het is niet echt een tracker, het certificaat volgt een index, maar hier is de ‘adder’ dit is de ABN AMRO Indonesia index en deze bevat een 30 tal fondsen van de LQ45. Ja, right, zo kan ik het ook, ik volg een index die ik ook nog eens zelf bepaal wat voor waarde heeft die index dan, is dat niet gewoon een fonds met beperkte mogelijkheden. O ja ik betaal ook nog eens een beheer fee en krijg geen dividend (wordt weer in het certificaat gestopt). Nee als ik dan niet zelf kan beleggen is het wellicht verstandig om te kijken naar een fonds dat actief belegt in Indonesie van bijv Fortis of van Fidelity

Labels: , , , ,