Mijn Florijn

zaterdag, mei 09, 2009

Ongeduld of maximale winst

Zoals in een eerdere post geschreven had ik een constructie opgezet met het kopen van een call GE $10 juni (0.65) en het verkopen van 2 calls GE $14 juni (.24). De tweede call is gedekt door de 100 stuks GE die ik in portefeuille heb. Nu stond de GE $10 call afgelopen week op bijna 2 $ helaas de geschreven call was ook duurder geworden. Die 2$ bestond uit .80 aan waarde (GE was inderdaad gestegen en noteert deze week consequent boven de $10) en de rest dus aan verwachtingswaarde. Om de call met winst te kunnen verkopen zou ik ook een geschreven call met verlies moeten terug kopen. Maar dat betekende nog steeds een winst. Ongeduld heeft het gewonnen, want een koers van > $12 zag ik zo snel nog niet gebeuren. Mijn ongeduld was niet goed als in juni GE boven de $12 noteert, maar onder de $14 ... maar zoals oma al zijn as... is verbrand hout!

Labels: ,