Mijn Florijn

zondag, november 20, 2005

Tussen persoon

Is het handig om een tussenpersoon te gebruiken? Zeker als je weet dat de tussenpersoon vaak ge-relateert is aan 1 verzekering concern (in mijn geval fortis ASR) en je weet dat ze ook geld moeten verdienen (provisie).

De openheid van de websites van direct writers (Ohra, FBTO …) is voor standaard verzekeringen (schade, inboeld etc.) erg handig. Je weet waar je aan toe bent op voorwaarden en financieel gebied. Maar dat moet je wel zelf uitzoeken. Dit heeft wel mijn voorkeur en mijn ervaring met Ohra voor mijn autoverzekering liet me overwegen om naar hen over te stappen. De afhandeling van het contactcentre van hen was zeker zo goed als de bemoedigende woorden van mijn adviseur toen ik hem nodig had bij een schade geval.

Kortom ik wilde het wel in eigen handen nemen. Opzeg brief gestuurd naar mijn adviseur. Geen reactie. Wederom een situatie waarbij het aangaan van de relatie zo geregeld is maar het ontbinden moeilijker is.